donderdag 15 maart 2012

"Secret Key" Potje

Vandaag ga ik jullie iets laten zien waar ik zelf heeeeel erg blij van word!!

Afgelopen vrijdag was mijn dochter jarig en van mijn vriendin kreeg zij een heel erg mooi, lief, dagboekje.
Grappig hoe blij ze er mee was, want ze is net 6 geworden, dus eigenlijk weet ze nog niet zo goed wat ze ermee moet doen. Waarschijnlijk vond ze het zo leuk omdt het gewoon een erg lief boekje is.
Kijk zelf maar......
Op de mouw van het meisje zie je 2 sleuteltjes liggen. Deze zijn voor het slotje, want, hoe spannend is dat, het boekje kan echt op slot!!
Nu was mijn dochter zo druk met het boekje, het moest steeds open, dan weer dicht en dan weer open om er wat in te schrijven of te plakken.........IK WERD ER DOOD ZENUWACHTIG VAN, want ik zag de bui al hangen, wat zijn die sleuteltjes klein en wat als we ze kwijt raken (dan is het huis te klein geloof mij, want als dochter teleurgesteld is mag de hele wereld het weten.........)

Maandag hadden we al een "vast" plekje voor het ene sleuteltje afgesproken en liep ik met het reserve sleuteltje in mijn zak. Dat was niks en dus..........
Heb ik een "Secret Key" potje gemaakt (HOE LEUK IS DIT?!!!!!!)

Het potje is een heel klein 1 persoons jam potje (ooit eens meegenomen uit een hotel, mijn man verklaarde me voor gek, hij noemt mij een hamster, maar ik zag wel de charme van het potje:-)).
Eerst heb ik het dekseltje zilver gespoten (Action) en laten drogen.

Ondertussen heb ik een mooi lintje (gekocht in Haarlem, in een soort "Pip" winkeltje, moets het gewoon hebben) om het potje geplakt. Toen de tekst uitgeprint en met Nellie Snellen mal uitgesneden. Op het potje geplakt en wat pearl drops erop.

Daarna om de rand van het potje een lintje geknoopt (Action) en daaraan een paar kralen gehangen, (afdankertjes van mijn schoonmoeder, het waren kettingen en armbanden die ze nooit meer droeg. Gelukkig heeft ze ze eerst aan mij gegeven voordat ze ze weg gooide. Er is NIKS in de prullenbak terecht gekomen).
De kralen blijven zitten omdat ik aan het einde van het draadje een klein "knijp-kraaltje" heb gedaan.

Toen het dekseltje, ooooooh, wat heb ik me daarop uitgeleeft!!
Ik ben begonnen met de grote roosjes (Action en internet). Die heb ik eerst (met lijm pistool, dit plakt zo lekker) vast gezet. Daarna de bloemen met de brad (allebei van het Kruidvat), ook erop.
Toen de kleine roosjes (internet). Toen de kale plekjes "opvullen" met de glitter steentjes (internet en Action).
Als laatste de hartjes (Hema) en hier en daar nog wat Pearl Drops.
Toen ik het dekseltje op het potje draaide wist ik het zeker......NIKS MEER AAN DOEN!!!!!

In het potje zit nu het reserve sleuteltje, veilig en wel opgeborgen. Het potje staat op de kast mooi te zijn en "niemand weet wat erin zit", (alleen Jade en ik, maar dat is ons geheim :-))

Tot een volgende keer en geniet nog even lekker van het mooie weer. (hee, een rijmpje op d ekoop toen!!:-))




Geen opmerkingen:

Een reactie posten