zondag 6 mei 2012

Baby Boy Kaart

Afgelopen week heeft mijn oude school vriendin een baby gekregen.
Een jongen (ze heeft al 2 meiden, hoe leuk is dat?!!)
Tijd voor een kaartje......
Ik heb een witte basis kaart genomen.
Daarop een blauw ondergrondje en daar weer op een wit ondergrondje.
Daarna heb ik verschillende leuke afbeeldingen en tekstjes (uit het boek
"Oei, ik groei", zodat ik een paar keer het woord Baby kon uitsnijden, vond ik wel een leuk "detail") op een blauw papiertje afgedrukt en dat met een Nellie Snellen mal uitgesneden. De muzieknootjes heb ik laatst van mijn swap maatje Chantal gekregen!!
De rondjes heb ik op de witte ondergrond geplakt.
Daarop heb ik verschillende "schattige-babyachtige" dingen geplakt.
Een klein houten hartje. Die heb ik eerst met verf een kleurtje gegeven (parelmoer, laatst gekocht bij Xenos, GEWELDIG mooie kleurtjes hebben die!!), een bloem, een bloem uitgeponst en met een brad op de kaart gemaakt, het woord "Boy" met letter kraaltjes en een stukje tulle met een strass steentje in het midden.
De tekst stempel "Van Harte" maakt het geheel af! De randjes van het ronde tekstje heb ik een beetje aangezet met blauwe inkt en het hartje in het midden heb ik met glitterstift ook blauw gemaakt. De tekst heb ik met een foam blokje op de kaart geplakt, voor wat meer diepte.

Deze kaart gaat morgen met de post mee, maar ik post hem eerst nog even bij de challenge van www.citycrafter.blogspot.com. Thema: Gebruik tekst en tulle........



13 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat toch weer leuk bedacht Daphne,super hoor.
    Lieve groet,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toevallig heb ik vandaag ook aan een babykaart begonnen maar dan voor een meiske, morgen ff afmaken want ik moest heel vervelend naar de wok....Jou kaart is weer erg leuk en idd wat een superwinkel die xenos...knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Daphne wat goed gevonden om teksten uit oei ik groei op blauw te printen en dat zo stoer in die circels te gebruiken,erg creatief. Ik vind het een hele stoere babykaart,erg leuk en succes met de challenge! Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi daphne
    een erg leuke en mooie kaart zo met die rondjes!en nog bedankt voor je prachtige kaart!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Daphne,

    Wat een geweldige mooie kaart heb je gemaakt. leuk ook dat je tekst heb gebruikt uit "Oei ik groei". Wat heb ik veel aan dat boek gehad joh toen mijn kinderen nog zo klein waren ;-)Nu zijn ze inmiddels 10 en 13 jaar, waar blijft de tijd :-(
    Heb je ook een leuke vakantie gehad? Ja, ik een keer zonder knutsel spullen. Mijn man en ik zaten iedere keer met het inpakken van de caravan ons af te vragen wat we nou vergaten????? De caravan was zo leeg. maar we konden er maar niet op komen. Maar later begreep ik het (schaam, schaam)
    Maar na een week gaat het toch erg kriebelen hoor ;-)

    groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Daphne

    Wat een mooi babykaartje, erg leuk met die cirkels.
    Je rekje van de kringloop vind ik supergaaf, wat kun je daar vaak leuke dingen vinden, ik ga er geregeld heen.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is lovely ... just perfect for our challenge ... many thanks for playing along at CCCB

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig lief kaartje is dit geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schattig kaartje Daphne, heel mooi! Wat leuk dat je delen uit Oei ik groei hebt gebruikt, zo herkenbaar voor ouders met kleine kinderen. xx en fijne week, Wen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. That is totally fun, thanks for playing along with us at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such a fun card.. Thanks so much for joining us over at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie originele baby kaart is dit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Such a pretty card! LOVE the circles! Thanks for joining us at CCCB!

    BeantwoordenVerwijderen