zondag 24 juni 2012

Dit is het geworden.

Hallo allemaal.
Goh, ik heb jullie wel nieuwsgierig gemaakt he (en lang laten wachten.....)
Maar nu ga ik jullie laten zien waar ik nou zo druk mee ben geweest.......
Ik heb afgelopen week de nieuwste "Daphnes Diary" gekocht en daar stond het volgende in:
Een stukje van Babbete van Veen. Die vertelde dat ze vaak zelf Lip Balsem maakt en ze omschreef hoe ze dat deed, incl. "Recept".
Nou, dan moet je net mij hebben, dat wilde ik proberen.
Dus alles gekocht wat nodig is
Vaseline, cacao boter, olie en een oude lippenstift.
O ja, én de potjes, daar had ik er een paar van, dus ik kon meteen aan de slag.
Alles moet "au bain marie" opgewarmd worden, nou das natuurlijk een makkie. (leuk pannetje he?!!!!)
Goed roeren, want het is nogal vet allemaal en het moet wel helemaal gesmolten zijn en dan ook nog eens goed door elkaar geroerd zijn, maar ik ben erbij blijven staan en heb de hele tijd geroerd, dus dat ging goed.
Toen het allemaal goed gesmolten was heb ik het in mijn potjes gegoten.
Het is echt zo dun als water, maar wordt ook weer snel hard, dus wel alles klaar zetten en meteen in de potjes gieten.
Als het hard is kunnen de potjes dicht en ben je klaar........
Nou, HOE LEUK IS DAT............
(niet leuk genoeg natuurlijk, voor ons freubelaars.....tenminste, dat vond ik en dus.......)
 Potje 1.......
 Potje 2.......

Potje 3............
Heb ik elk potje nog even leuk opgepimpt!!!!
Aan de onderkant een etiketje gemaakt, vond ik wel leuk en "echt" staan.....
Zo wordt het een heel persoonlijk, mooi, lief en fijn kadootje.

Ooooooh, en ik werd er zo enthousiast van, dus wilde ik er meteen meer maken (daarom mijn vraag aan jullie, "Waar kan ik de potjes kopen")
Ondertussen heb ik alweer 10 gevulde potjes lip balsem klaar staan, ik wil graag al mijn vriendinnen blij maken met zo'n persoonlijk klein kadootje. Gewoon zomaar, omdat ik blij ben dat ik zoveel lieve  vriendinnen heb!
Dus ga ik nu weer even aan de slag, want ik heb nog 7 potjes te gaan.

Fijne zondag verder (gelukkig regent het weer, kunnen we lekker freubelen ;-))

12 opmerkingen:

  1. Dat is idd een heel lief klein kadootje om iemand mee te verrassen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt mijn adres he??? Grinnik, nee ziet er weer strak uit meid en een heerlijk klusje om op een regenachtige dag als vandaag te doen. knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh Daphne, wat een leuke persoonlijke kadootjes heb je gemaakt.
    Groetjes,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi daphne
    wat een grappig en leuk idee om cadeau te doen en zo word het wel wat persoonlijker,erg leuk!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ontzettend gaaf! wat een leuk kadootje, ga je het recept hier ook delen? hihi, dit is ook wel wat voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leuk idee, lippenbalsem en die potjes zo
    mooi gepimpt. Dat heb je heel leuk gedaan, prachtig.
    Nog een fijne dag, groetjes Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Daphne

    Wat een leuk idee uit het geweldige magazine Daphne, er staan zoveel leuke dingen in.
    Heb je al bij de apotheek gevraagd of ze dit soort potjes hebben?
    Succes met het maken van die leuke kadootjes voor je vriendinnen.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een superleuk idee zeg! Ik heb het ook eens gemaakt op school, maar volgens mij was dat heel vies... Is deze wel lekker?
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. LEUK!!!! Ik had het ook al gezien in Daphne's Diary. Super leuk blad. Je hebt er een mooie persoonlijke draai aan gegeven. HEb je al een adresje voor de potjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijzonder leuke persoonlijke cadeautjes. En zoals een echte freubelaar betaamd, héél lief gepimpt!!

    Groetjes,
    Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zeg!!! Ga ik onthouden ;-) En gauw naar de etos haha! Heb ze in de Tiger winkel niet gezien. Je potje hierboven ziet er ook erg mooi uit!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk, Daphne! Ik ga even op zoek naar de verhoudingen, of kun jij me eraan helpen?

    BeantwoordenVerwijderen