vrijdag 28 september 2012

Een paar "snelle" kadootjes.

Afgelopen tijd en komende tijd hebben wij  het nogal druk.
Feestje hier, verjaardag daar, je kent dat wel.
Weken heb je niks en dan heb je ineens elk weekend iets te doen.
Nou vind ik het erg leuk om mensen blij te maken met een zelfgemaakt kadootje en dus ben ik aan de slag gegaan.......

Allereerst hadden we een bruiloft van vrienden die 40 jaar getrouwd waren.
Van oude glazen potjes heb ik kaars houdertjes gemaakt. Staat heel gezellig op tafel, met een waxine lichtje erin.
De "kanten kleedjes" die eromheen zitten zijn placemats die ik ooit eens bij Xenos gekcoht heb, natuurlijk in de aanbieding ;-)
Met Tacky Glue heb ik die op de potjes gelijmt. Dit droogt mooi doorzichtig op, zie je niks meer van!
Daarna heb ik voor de mooi afwerking een kanten lintje aan de bovenkant van het potje geplakt (dit omdat ik het niet zo mooi vind om de "draai-plooitjes-deksel-ding" te zien (weet niet hoe ik het moet zeggen, geen idee hoe dit heet, maar ik bedoel dus het gedeelte waar je de deksel op vast draait)
Als laatste heb ik nog een knoop op het ene potje geplakt, een roosje op de tweede en aan de derde heb ik een touwtje gemaakt met een Boedha bedeltje (Xenos) eraan.
Waxine lichtje erin en klaar. (daaarbij nog een envelopje met inhoud gegeven)

Dan hebben we zaterdag een feestje van mijn vriendin en die geven we (met alle vriendinnen) ook geld.
Leuk om te krijgen, want ze zijn hun huis aan het opknappen.
Nou is een envelopje geven leuk, maar leuker is het natuurlijk om iets te maken waar de envelopjes bij kunnen en dus:
Een memo bord (ik weet ik heb hier al vele van gemaakt en laten zien, dus ik ga het niet meer uitleggen. Kijk anders maar even onder mijn berichjes, je kunt hier meer van die memo borden zien, daar leg ik ook uit hoe ik ze maak)
Op dit bord doen we allemaal onze eigen envelop en zo hebben we toch een "gezamelijk" kado.
Kijk eens hoe lief, dit lintje!!
Vond het echt iets voor mijn vriendin.

Dan hebben we NOG een feestje voor de boeg.
Die mensen krijgen ook geld en dus heb ik voor hun het volgende zakje/envelopje gemaakt (gezien op het blog van Willy)
(Op de foto zit een vlek, dit heb ik even gedaan omdat er een foto op het zakje zit, ik wilde ze niet herkenbaar op mijn blog plaatsen........)
Dit is echt heel erg leuk om te maken! Het is een geur zakje, maar je kunt er natuurlijk van alles indoen.
Bij ons dus geld.
Ik heb de foto van de uitnodiging verwerkt op het zakje. Daarna gescrapt en het zo een persoonlijk tintje gegeven!

                                  


Swirls, vlindertjes, een bloem van papier. strass steentjes en een lintje met strikje langs de foto.
Het zakje zit dicht met een kanten lintje en erin hebben we dus het geld gedaan met een persoonlijke boodschap.

Zo, dat was een "van alles wat" berichtje.
Ga ik nu weer verder met de Pipo wagen verven.
Mijn moeder en ik kunnen straks geen latten meer zien, pff, schuren, ontvetten, schoonmaken, gronden en dat aan de voor en achterkant. EN TWEE KEER!!
Ik droom er s'nachts al over.........

Fijn weekend, Liefs, Daphne

13 opmerkingen:

  1. hoi daphne
    je potjes zien er erg romantisch uit met die kleedjes erom heen en je bent er maar druk mee om je pipowagen op te pimpen:-))
    fijn weekend en groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je theelichtjes zalig gemaakt, echt mijn stijl!
    Nog een fijn weekend, lieve groeten Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk die vaasjes..en super idee. het memobord lind vind ik ook gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je kadootjes zijn helemaal super Daphne. Vooral de potjes vind ik enig.
    Fijn weekend,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een enige cadeautjes allemaal Daphne:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker bezig geweest Daphne!!! De waxinelichthouders zijn super en de "schroefdraad" ;-) van de potjes heb je mooi verstopt onder het kantje/lintje. Ik moet echt even op jouw blog gaan snuffelen naar het maken van het memobord. Erg mooi gemaakt en ook de cadeauenveloppe heb je een heel persoonlijk tintje gegeven. Een cadeau op zich al.
    Succes met de wagen en een fijn weekend gewenst, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind die potjes zo gaaf geworden zeg, ontzettend leuk en aagezien ik gek ben op alles waar maar een kaars in kan...wil ik dit ook ( hoezo hebberig ). Je bent lekker bezig geweest meid en het ziet er stuk voor stuk geweldig uit....succes met je pipowagen..dikke knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh Daph, jij droomt ervan en ik slaap er niet van (soms)krijg een beetje een lattensyndroom. Vandaag niet voor mij maar maandag ben ik weer van de partij. Hij wordt wel leuk hè. Fijne dag vandaag.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige kadootjes heb je gemaakt zeg! Ga gauw eens kijken hoe je het memobord maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige persoonlijke kadootjes heb je gemaakt, heel attent en bedankt voor het linkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat weer een super leuke persoonlijke kadootjes. Vind dat idee met het memobord ook erg leuk. Jij gaat weer veel mensen blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk zeg!!! Snel zegt ze dan ;-) En dank je (ook je moeder, maar ze heeft geen blog, denk ik? Kon het niet vinden namelijk) voor de datum, dom!! Te snel willen zijn ;-) Lelijk zijn die draaischroefdingen hè, haha! Verzin daar ook altijd wat op, goede tip!!
    fijne zondag nog!
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha men weet hoe ze jou van de straat moeten houden. Zo ben je inderdaad lekker bezig en het ziet er allemaal erg leuk uit vooral je potjes. Mmm is natuurlijk ook leuk om jezelf kado te doen zo met de donkere lange avonden voor de deur.

    Mijn magneetjes zijn nu ook klaar die ga ik morgen fotograferen (ze zijn zeer fotogeniek moet ik zeggen) en dan inpakken en dat vind ik echt super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen