vrijdag 21 juni 2013

Glazen potjes en Pipo-wagen, Up Date

Vanmiddag heeft mijn dochter een verjaarsfeest van 2 klasgenootjes.
Ze zou eigenlijk niet gaan, want ze gingen zwemmen, maar dat kan dus nog niet, met haar gipsen beentje.
Nu hebben ze het programma aangepast, special voor Jade (HOE LIEF?!!!!!!) en gaan ze bowlen.
Joepie, Jade kon dus WEL mee en ik heb even gauw een kadootje gemaakt.
De jongens zijn 8 jaar geworden en tja, dan hebben ze wel aardig wat te wensen natuurlijk. Omdat het altijd moeilijk is om wat leuks te kopen (bij ons op school is er een afspraak dat we onze kadootjes niet duurden maken dan 2,50 tot 3,- euro) geef ik liever geld, dan hebben ze op zo'n middag toch een aardig leuk bedrag en kunnen ze mooi zelf wat (groots) kopen.
Dit heb ik voor ze gemaakt:
Voor beide jongens een potje, gevuld met dropjes en het geld.
Het zwarte lintje om het potje heen is van de Wibra (Happy Birthday), het "label" is een oude ketting die ik kapot heb geknipt. Op het label de namen van de jongens geplakt met letter stickertjes en daarover heen een laagje Chemage Lijm (blijft het mooi zitten). Met een touwtje en een druppel lijm uit mijn lichtpistool heb ik het label op het lintje vast gemaakt.
De deksels voorzien van ee stof-rondje, vastgemaakt met ook weer een touwtje.

Zo is het allemaal wat leuker om te geven en zeker om te krijgen!!!!

Verder ben ik erg druk (wie niet?) met......tja, met wat eigenlijk? Werk, kinderen, huishouden, eigenlijk gewoon druk met LEVEN ;-)
Daardoor ook eens stuk minder in bloggersland, maar ik bezoek jullie nog wel regelmatig hoor (meestal op mijn werk, en die computer werkt vaak niet mee als ik een reactie wil plaatsen, grrrrrr)

Afgelopen week wel lekker aan de freubel geweest voor de Pipo wagen:
Hierover (foto boven) later meer............

Na lang zoeken heb ik eindelijk mijn tafeltjes gevonden bij de Kringloop:
Heb ik ook een heel leuk idee mee, maar hierbij heb ik hulp nodig van mijn vader, dus dat moet ook nog even wachten.

En dan heb ik nog een idee met deze kistjes:
Ik heb er 3 en ook hiervan wil ik iets leuks maken.......
Maar ja, de tijd he........die zoek ik af en toe nog.

Fijn weekend, liefs, Daphne

6 opmerkingen:

  1. Wat een gave kado-potjes, en fijn dat Jade gezellig mee kan naar het feestje :D En wow, die tafeltjes!!! Super super leuk!!

    Fijn weekend, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga je ook lekker met krijtverf aan de gang?????
    Die kist vind ik supergaaf!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja...tijd is onze grootste vijand :) maar gelukkig mogen we straks weer in een wat rustiger tempo leven tijdens de vakantie, geen sport, school en andere verplichtingen...heerlijk! Wat een leuke potjes heb je voor de boys gemaakt en wat grappig dat er afspraken over het bedrag zijn gemaakt, best een goed idee eigenlijk. Fijn dat Jade toch mee kon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, krijtverf..........wat zou ik dat graag eens proberen, ik heb er nu al zo veel over gehoord.(zie hierboven bij Vera) Maar......Daph, dat gaan we nog wel een keer doen als het geen campingtijd is. In de winter dus. En die tafeltjes, ik weet wat je hebt gedaan, ben nu wel benieuwd hoe het er uit ziet.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ziet er heel gaaf uit man.....ik laat het hier gauw zien, maar het fototoestel is met de mannen mee naar hun voetbal kamp, dus ff wachten nog.

      Verwijderen
  5. spannend! ben benieuwd hoe alles er nu uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen