zondag 8 december 2013

Kraam Kadootje

Onze buurvrouw is oma geworden van een prachtige kleindochter.
Het kindje zou eigenlijk 6 December geboren moeten worden, maar is 5 September al ter wereld gekomen! Na 26 weken zwangerschap, veel te vroeg natuurlijk.
Na weken van zorgen, blijdschap, spanning en ups en downs komt Jade (want dit meisje draagt dezelfde prachtige naam als onze dochter!) maandag dan eindelijk naar huis.
Ik maakte een leuk "Kraam-Welkom-Thuis-Kadootje" voor haar.
Een Memo Bord, gemaakt op een canvas doek, met natuurlijk een mooi meisjesachtig stofje, met feeën erop en knal roze. Ook de lintjes zijn roze.
Op dit bord kun je ook frutsels voor in het haar bewaren.
In het zakje heb ik badstof elastiekjes gestopt, waarop ik strikjes heb geplakt.
In het bovenste zakje zitten hele kleine elastiekjes, die speciaal voor baby haar geschikt zijn.
De zakjes heb ik met een mooi speldje vastgeprikt op het bord.
Achter het lintje kun je knipjes vast knippen en die maakte ik ook zelf.
Knipjes gekocht en daarop een strikje gelijmt en die ook op het bord gedaan....
Ook 2 knipjes voorzien van roosjes, met in het midden een pearl drops.
 
Daarbij maakte ik nog een "Kaart" voor Jade:
Bij de Action zag ik een poosje geleden hele leuke houten platte vogelhuisjes, 2 maten in 1 verpakking.
Zo leuk en ik kocht ze natuurlijk.
Het huisje beplakt met Washi Tape en behang papier.
Hier en daar een klein roosje en wat glitter steentjes en haar naam uitgesneden van glitter foam, mbv mijn BigShot.
Achterop het huisje heb ik een persoonlijke boodschap geschreven.
Alles ingepakt en voorzien van een mooie strik.
Dit kadootje is via mijn buurvrouw bij Jade thuis afgeleverd.
Als de pappa en mamma van Jade maandag eindelijk met haar thuis komen dan staat dit op ze te wachten namens ons.
Ik ben benieuwd......
 
Fijn weekend verder, liefs, Daphne
 

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en lief welkom-thuis cadeau Daphne. Leuk idee om zo'n memobord te maken, de speldjes zijn allerliefst en het "kaartje"heel toepasselijk (ze komt thuis). Ik schat zo in dat ze er héél blij mee gaan zijn, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi welkomscadeau!
    Daar zullen de ouders en Jade vast heel blij mee zijn.
    Je kaartje is ook erg leuk.
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een lief kadootje is dit geworden. En wat een wonder en een opluchting dat het toch nu goed gaat.. Ik hoop voor je buurvrouw en haar (schoon)dochter dat ze er echt van kunnen gaan genieten komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kado heb je gemaakt. En dat mag ook zeker bij zo'n bijzondere gebeurtenis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne,
    wat een prachtkado heb je gemaakt voor dit zo prachtig kind,
    wat een wonder met 26 weken geboren worden en dan overleven!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En ik maar weer denken: Welke buurvrouw????? en ook dat ik het verhaal al had gehoord maar: waar, wanneer en hoe. Opeens wist ik het weer. Wat geweldig dat het nu goed gaat. Je hebt een heel mooi cadeau gemaakt. kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi en persoonlijk kado Daphne! En ik zag ook al zo'n super mooie surprise van Jade's kamer (zo gaaf gedaan!!) en je pietenswap... Goed bezig geweest meis! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super lief gebaar en wat een mooi kado heb je voor de ouders van Jade en Jade gemaakt. Wat een spannende tijd zal dat voor hen geweest zijn, wat fijn dat Jade nu thuis komt en dat er dan zo'n leuke kadootje voor ze ligt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig memobord Daphne, leuk ook met al die speldjes!
    Een supermooi kadootje!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Daphne, en leuk om zo alle spulletjes er op te kunnen hangen.
    Fijn dat ze met de kleine naar huis kunnen.
    Lieve groetjes Dana

    BeantwoordenVerwijderen