donderdag 3 april 2014

Canvasje.

Afgelopen zaterdag hadden mijn vriendinnen en ik een feestje van de moeder van 1 van mijn vriendinnen. Ze wordt 70 en omdat ze er op haar eigen verjaardag niet is, hebben we het nu al gevierd.
Bij deze mensen ben ik, nu bijna 2 jaar geleden, op bezoek geweest in Portugal. Ze hebben daar een 2de huis, waar ze vaak maanden verblijven.

Het feestje van zaterdag was een Surprise Party, georganiseerd door haar dochter.
Er waren 7 vrouwen uitgenodigd, die allemaal eens in Portugal geweest zijn. Sommige jaren geleden, andere, zoals ik, pas nog.
De avond bestond uit een wijnproeverij en hapjes/gerechtjes die allemaal uit Portugal kwamen. Heel leuk, zeer gezellig, goed georganiseerd en super lekker allemaal.

De dochter had gevraagd of wij allemaal een "kaart" wilde maken/schrijven, om de jarige een persoonlijke boodschap te kunnen vertellen.
Leuk!!!!
Ik had een hele mooie foto van de tuin van Portugal en die heb ik verwerkt op een canvasje:
Ik heb de achterkant van de canvas gebruikt.
Eerst alles met een mooi scrap papier beplakt, lekker vrolijke kleuren gebruikt, die mooi bij de foto paste en zeker mooi bij dit jaargetij
De rozen op de foto zijn echt, ik heb de foto genomen met het huis op de achtergrond en de rozen op de voorgrond. Als je goed kijkt zie je de jarige zelfs nog zitten, op het terras!
Verrassend genoeg was deze foto erg goed gelukt, ik was er heeeeel erg blij mee destijds (en nu weer)
De bloem in de bovenhoek is van zo'n Hawaï slinger. Ik gebruikte verschillende laagjes die ik slordig op elkaar plakte.
In het midden plakte ik een roosje, zelf gemaakt van kranten papier met een pareltje erin.
De roosjes onderin zijn gekocht (Action) en bewerkt met distress inkt en glitter lijm.
Aan de linkerkant heb ik wat veertjes geplakt en een houten bloemetje, die ik ook van een laagje glitter lijm heb voorzien.
Het hartje van de bloem is een gehaakt hart, die ik ooit eens kreeg tijden een swap.

De letters Portugal zijn houten letter die ik.......leuk detail......gekocht heb in Portugal (samen met de jarige, tijden een middagje shoppen daar)

Uiteindelijk ook nog een paar Pearl Drops en toen was ik klaar.

Op de achterkant van de canvas heb ik een persoonlijke tekst geschreven.

Ik vond het erg leuk om te doen en ik heb er met veel liefde en plezier aan gewerkt.
Soms lukt het allemaal ineens en ben je echt tevreden als het af is. Dit was zo'n creatie waarbij ik dat gevoel kreeg!!

Liefs, Daphne




2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi DSaphne,
    wat een mooi canvasje heb je gemaakt!
    Prachtig met die bloempjes eromheen!
    OOk je vogeltjes van vilt vind ik erg leuk!
    Je tafel heeft echt een metamorfose ondergaaan en dan wel in de positieve zin!
    prachtig is de wand in dezelfde stijl!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk idee is dit zeg!
    Ik dacht dat je de andere rode rozen ook zelf had gemaakt. Maar toen ik je tekst las en iets beter keek zag ik inderdaad dat het op de foto stond. Grappig effect haha.
    Fijn weekend, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen