vrijdag 30 mei 2014

Van stoel naar........

Mijn zoon kwam uit school en had een "ding" om zijn nek hangen!
"Mamma, kijk, mijn stoel is kapot gegaan en nu mag ik de restjes meenemen.......misschien kun jij daar nog wat mee? Anders mag het in de kachel".
Kijk, het is de achterkant van de stoel. De zitting en de voorpoten zijn eraf gebroken.
Tis wel een leuk ding, dacht ik nog, maar die kleur is echt verschrikkelijk. En een hele laag glimmende lak erover, bah bah!
Toch zag ik er meteen iets moois in......
Dus maakte ik de "stoel" schoon en pakte mijn krijtverf (kleur: Original)
Ik voorzag de stoel van 2 laagjes verf.
Daarna wilde ik iets van een tekst op het bovenste plankje schrijven, maar ik kon de juiste woorden niet vinden (Home, Love, Smile, Welcome........het was het allemaal net niet)
Dus smeerde ik de stoel in met een (dikke) laag was en plakte er een hartje op.
Komt mijn moeder langs en zegt: "Oh leuk, ik zou er Garden op schrijven"! Tja, DAT was het dus helemaal vond ik, maar door die was durfde ik het niet meer aan.........hi hi, TE LAAT dus.

De was goed laten intrekken en nu staat de stoel buiten (gaat prima met die verf, onvoorstelbaar, had ik niet gedacht) op mijn tafel. Ik vind hem echt heeeeeeeel erg leuk, zo als planten rekje!!!!!

Na een paar dagen kwam mijn zoon weer aanlopen met een kapotte stoel, "Joehoe", schreeuwde hij over het schoolplein, "wil je er nog één?" Alle andere ouders keken nogal vragend mijn richting op. Ze keken NOG verbaasder toen ik volmondig "JA, GRAAG" riep.
Ik ben toch maar even naar binnen gelopen om te laten zien wat ik er van maak, anders denken ze daar op school vast dat ik gek ben of zo?!!!

;-)


13 opmerkingen:

  1. Jaaa, jij doet het maar weer! Van iets, waarvan ik zou denken, jakkie, ik gooi het weg, toch weer wat leuks en moois te maken. Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GE-WEL-DIG!! Whahaha, vonden ze op school toch zeker ook wel helemaal te gek wat je er van hebt gemaakt neem ik aan?! Krijg je straks nog bestellingen als er meer stoelen kapot gaan :o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een uitvinding!
    Geweldig dat je nu voortaan alle kapotte stoelen krijgt haha ;)
    Heel leuk je plantenstoel.
    Fijn weekend, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Daphne je bent zeker niet gek alleen super creatief, wat een geweldig idee om van een kapotte stoel een bloem/plantenrek te maken, heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk gedaan. Wat je met een kapotte stoel al niet kunt doen. En mocht er iemand denken dat je gek bent zegt dat meer over die persoon dan over jou. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wow wow! Wat ziet dat er leuk uit! :D
    Fijne avond! Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ha, wat gaaf Daphne...ik zou er patent op aan vragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi daphne,
    die zoon van jou weet precies, wat z'n moeder kan!
    Geweldig eigenlijk heb je van niks iets gemaakt, helemaal geweldig!!!!
    De hartjes hieronder ook al zo leuk!!
    Het hartje voor je schoonzus is een plaatje geworden!
    geweldig zo creatief als jij bent!!!
    Groetjes en een fijn weekend van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahah geweldig om te lezen Daphne.Erg leuk,mooi en origineel gemaakt.

    Liefs, Joke

    (PS heb je een berichtje via FB gezonden wat waarschijnlijk bij overige berichten staat ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. joehoe wat een geweldige oplossing, jij bent echt een recyclequeen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaaf , mooi en super bedacht!

    Liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen