zondag 22 februari 2015

Tegen de kou!

Al een poosje ben ik "in de ban" van de haaknaald.
Zo lekker om s'avond op de bank lekker rustig te zitten en dan een haak werkje erbij te pakken.

Via internet zoek ik regelmatig naar leuke (makkelijke), gratis patronen.
Het patroon lezen is in het begin erg lastig, maar als je vol blijft houden gaat dat steeds beter.
Ik toets een tref-woord in en dan doet Google de rest.

Zo kwam ik op een hele leuke, super snelle, gehaakte muts.
Die wilde Jade wel graag hebben:
Bij de Action kocht ik een bol dikke wol en haak naald nr 8.
Vol goeie moed begon ik en het schoot inderdaad lekker op.
Helaas, toen ik bijna klaar was paste de muts niet, hij was te klein.
Ik heb hem uitgehaald (heb ik echt zooooooo'n hekel aan, maar ja, ik kon niet anders) en begon opnieuw.
Weer te klein........GRRRRRRR.

De derde keer was hij goed. Ik heb het patroon wat aangepast. Haakte meerdere steken en toen was hij goed.
Toen het klaar was heeft Jade hem opgezet en (bijna)  niet meer afgedaan!
Zo leuk om te zien hoe trots je kind kan zijn op haar nieuwe ZELFGEHAAKTE muts.
Tegen iedereen die het horen wil zegt ze dat "mamma hem gehaakt heeft", lief he?!!

Uiteindelijk hebben we nog even 2 bloemetjes op de muts gemaakt, met in  het midden van de bloem een knoopje in de kleur van Jade's jas.

Omdat het nog steeds zo koud is, wordt de muts nog veel gedragen.

Fijne zondag allemaal, lieve groetjes, Daphne.

9 opmerkingen:

  1. Oh wat is ie mooi geworden zeg!
    Kan me voorstellen dat ze er blij mee is.
    Wel balen dat je hem 3x overnieuw moest doen, maar ja nu is ie wel prachtig.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke muts! Heb je het aantal steken opgeschreven? Volgend jaar doe je gewoon een paar meer. De bloemen staan er mooi op. Goede zondag, groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gedaan, Daphne. En wat staat het mutsje leuk bij Jade.
    Fijn om te horen dat ze er dan zo blij mee is. Leuk is dat he :o)
    Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke muts heb je gemaakt Daphne en wat dapper dat je na 2 keer uithalen toch weer opnieuw bent begonnen. Ik begrijp dat Jade er heel blij mee is en die leuke bloemen maken hem helemaal af!
    Fijn hè Jade zo'n handige mama ;-) Voor jou hoop is dat het nog even koud is en je hem vaak op je bol kunt zetten.

    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt de smaak goed te pakken!!! Leuke muts is het geworden en een groot compliment voor jou dat Jade hem zo veel en vaak draagt!! Ga zo door!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar weer, de aanhouder wint! Wat een leuke modelletjes (de muts en je dochter:) Daphne!! Leuk kleurtje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is gaaf Jade en staat je super leuk...dat heeft mama súper gedaan.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke muts en wat een knappe dochter heb jij.

    BeantwoordenVerwijderen