zondag 29 januari 2017

Nog een schudkaart

In mijn vorige bericht vertelde ik dat de kaart van Miranda niet is aangekomen.
Helaas heb ik dit half Januari ook al gehad.
Ik stuurde een kaart naar een vriendin van mij, ze zou geopereerd worden en ik wilde haar een hart onder de riem steken

Ik kreeg na 3 dagen een lege envelop terug, met een briefje erbij van Postnl dat mijn kaart kwijt of beschadigd was en dus niet verzonden.
Ik baalde hier flink van en stuurde een mail.
Hierop kreeg ik een mail terug en uiteindelijk vond ik na een week een envelop in mijn brievenbus, met daarin een excuus kaartje, 3 postzegels en 3 kaarten om te kunnen versturen.
Wat een nette afhandeling van mijn "klacht" en natuurlijk heb ik ook dàt weer laten weten aan Postnl, dat ik, ondanks dat de kaart zoek was geraakt, erg blij was met dit goedmakertje!!
Helaas ben ik wel bang dat de kaart van Miranda niet meer aankomt......ik heb er nl wel een afzender op gezet, maar nog Miranda, nog ik hebben de kaart ondertussen ontvangen en hij is al onderweg vanaf 15 Januari.

Voor mijn vriendin maakte ik een nieuwe kaart.
Ze was ondertussen geopereerd en dus vond ik dat ze alsnog een kaart verdiend had:
 Ik maakte voor haar een schudkaart.
Schudkaarten vind ik namelijk echt leuk voor baby's of kleine kinderen, maar om er ook een volwassen kaart van te maken was een hele uitdaging voor mij.
Het schudgedeelte maakte ik, net als mijn vorige kaart, zonder diepte.
Het schudmateriaal beweegt wel, maar niet heel erg doordat het niet veel ruimte heeft.
Daarna sneed ik 3 bloemen uit met mijn BigShot en plakte die (verhoogd) op met een foam plakkertje.
Een strikje om de steeltjes en klaar was mijn bosje bloemen.
Tekst met  Versamark en zilver embossing powder gedaan.
Hier en daar nog een bling bling-etje en klaar was de voorkant.
 Doordat je door het plastic heen kan kijken heb ik aan de binnenkant een toepasselijke tekst gestempeld.
Deze is vanaf de voorkant zichtbaar (door het plastic heen), maar past ook bij de binnenkant (stempel van een meisje dat een selfie maakt van zichzelf ☺)
Mijn vriendin vond het nogal spannend, de operatie, maar ik zei dat ze het best aan zou kunnen!!
Een beetje geloof moest hebben in zichzelf.
Meisje heb ik ingekleurd met aquarel potloden.
De achterkant van het schudgedeelte heb ik mooi afgewerkt met een gekleurd papiertje.
Hierop had ik genoeg ruimte voor een persoonlijke tekst!!

Met deze kaart wil ik (nogmaals) meedoen met de challenge van:
Scr@p Card Challengeblog (schudkaart)
scrapping 4 fun challenges (dots and spots.)




21 opmerkingen:

  1. Wat balen zeg dat je kaarten steeds niet aankomen!
    Ik hoop dat deze mooie wel aankomt, want wat is ie weer leuk zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie schudkaart, Daphne. En wat is die binnenkant gaaf. Zo leuk die stempel met tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gedoe met de post. Alsijn zus post naarij stuurt, duurt het ook vaak langer dan een dag. Ook zo bijzonder. Mijn post naar haar gaat wel goed. Jou kaart is een plaatje en zal je vriendin zeker goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schudkaarten kunnen zeker ook voor volwassenen, daarom vind ik mijn Fuse nu ook zo leuk. Nog steeds eeuwig zonde dat je kaart niet aan is gekomen, ik heb er een hard hoofd in. Dat een kaartje een keer kwijt raakt is slordig, maar kan gebeuren. Maar twee keer vlak na elkaar is best raar... een open envelop trouwens ook. Hopelijk is mijn kaart het laatste incident!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zonde als je post niet aankomst, zeker als je er zo veel tijd en liefde in hebt gestoken zoals jij dat doet. Ik hoop van harte dat het met deze nieuwe kaarten wel goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend vervelend is dat van je kaarten maar weer wel netjes van Post.nl
    Deze schudkaart is erg vrolijk en leuk en zal je vriendin zeker deugd doen Daphne.
    Lieve kleurtjes heb je gebruikt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar helaas zoek geraakte kaarten, goed afgehandeld maar wel altijd heel jammer! Dit is dus een herkansing en je hebt er een prachtige schudkaart van gemaakt Daphne! Mooie tekst ook believe in your self (ie) Dankjewel voor je prachtige inzending weer en hoop dat deze wel goed aankomt! En schudkaarten kunnen zeker ook voor volwassenen! Fijne dag en groetjes van Gerie en DT Scr@p-Cards!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Daphne wat een schitterend schudkaartje heb je gemaakt met vrolijke kleurtjes en een mooie tekst, met kerst heb ik ook 2 kaartjes niet ontvangen uit Nederland
    vind ik ook zo jammer !!
    dank voor je deelname aan de challenge op scrap-cards liefs DT Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Balen hė dat een kaart niet aankomt. Maar je hebt weer een hele mooie nieuwe gemaakt. Ooit heb ik eens een schudkaart gemaakt met 2 proostende glazen die ik gevuld had met rood zand. Deze was voor een bruidspaar. Zo zie je maar dat ook voor volwassenen er hele mooie schudkaarten te maken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is balen zeg! Wel netjes afgehandeld. Dat verzacht een ietsiepietsie ...
    Mooie kaart heb je weer gemaakt. Zal haar vast goed doen!
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi Daphne,
    ook deze schudkaart vind ik erg bijzonder,
    je vertrouwen in de post is nu wel wat minder ,
    bij mij tenminste wel zeg...
    echt jammer!!!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een schudkaart is altijd bijzonder!
    Lia, DT S4F

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful shaker card, love the pretty flowers
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges
    Rachelle DT
    http://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ugh, die post... nou je kreeg in elk geval een excuus en wat postzegels! Das wel netjes idd. Maar baal toch stevig dat je niet heel erg meer erop kunt vertrouwen dat je post (op tijd!) aankomt. Dat is ook de reden dat ik met swappen gestopt ben. Zo zonde als je iets stuurt en het is weg.

    Maar je kaartje is weer top! Vind het een heel goed idee om dat schudgebeeldte strakker te houden, dan zie je de leuke glimmertjes tenminste!

    Groetjes! Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super beautiful shaker card. I love the style of it and the flower die cuts. Thanks for sharing at Scrapping 4 Fun Challenges and hope to see you again. Good luck.

    - Khushboo Gandhi, DT

    My blog: http://snowflakesandlilies.blogspot.in

    Inspiration Destination, DT
    Craft Your Passion, DT
    Crafting With An Attitude, DT
    Scrapping 4 Fun Challenges, DT
    Simply Create Too, DT
    Get Creative, DT
    Angie’s Digital Stamps, DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lovely shaker card with beautiful dots flowers.

    Thank you for Joining us at Scrapping4funChallenge and waiting to see next time.

    Hugs
    Meena S4F DT

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeeehhh balen zeg, wel netjes zoals ze je klacht hebben afgehandeld!Wat lief dat je opnieuw een kaart voor je vriendin maakte en nog wel zo'n mooie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey,
    beautiful work, I like the colors and digi is sensational.
    Thank you for taking part in the challenge on Scrapping4funChallenge
    Agnieszka DT

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful!! Thank you for joining us at Scrapping4Fun :)

    BeantwoordenVerwijderen