woensdag 4 oktober 2017

Herfst-easel-kaart

Oooooh, wat hou ik toch van de Herfst en vooral van zijn mooie kleuren.

Ik maak ook graag kaarten in de Herfst!

Bij ons in het dorp wordt er weer een Halloween feestje georganiseerd en onze dochter gaat daar natuurlijk weer naartoe (vorig jaar heeft ze het zo leuk gevonden en als klap op de vuurpijl won ze ook nog eens met "mooiste outfit").
En dus maakte ik voor haar deze kaart:
De basis is een mooie brons kleurige kaart, met daarop een mooi papiertje in herfst kleuren.
Daarna heb ik met acryl verf (groen tinten) een wit karton gekleurd en toen dat droog was heb ik daaruit de uil en de tak met blaadjes gesneden.
De uil 2 keer uitgesneden zodat er een schaduw ontstaat.
Daarna een rondje uitgesneden.
Met een kleiner rondje en distress inkt een maan gemaakt op het rondje.
De tekst voor de helft op de voorkant van de kaart, de andere helft binnenin de kaart, verhoogt opgeplakt met foam plakkers.
 Hierachter kan de kaart vast gezet worden.
In de binnenkant heb ik ook het geverfde stukje papier gebruikt.
Hierop kan ik met zwarte stift een tekst schrijven, maakt het nog meer Halloween, dat zwart😊
Een spinnenweb binnenin de kaart en een paar vogeltjes "in het maanlicht" maken de kaart af.

Met deze kaart doe ik graag mee aan de challenge van:
Scr@p-card challenge blog #100 : Bingo (ik gebruikte het bovenste rijtje)
                 (Spinnenrag, embossing (de bladeren zijn ge-embost), herfstdier.)
Dutch Card Lovers : Maak een kaart in Herfst tinten.
AnMa Creatief : Herfst.

17 opmerkingen:

  1. Supermooie kaart Daphne en ja ik houd er ook van ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Wat mooi Daphne. Ik hou ook van de herfst. Ik moet alleen wennen aan de temperaturen....hahaha. Koud hoor!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie herfstkleuren-easelkaart! Leuk dat je kans hebt gezien om mee te doen met DCL.
    Groetjes Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren en een prach van een kaart. Wil je nog een dochter... hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat het kouder en natter wordt is wat minder maar de herfst is idd prachtig en je hebt een hele leuke easelkaart gemaakt met een mooi rijtje voor onze bingo-challenge Daphne!

    XxIrene -DT

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi Easelkaartje Daphne, en de herfst is zijn mooie en slechte kanten
    maar de natuur kan zo mooi van kleurtjes zijn
    Dankjewel dat je meedoet met ons aan de herfstbingo op scr@p-cards liefs dt martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw....wat een pracht van een halloweenkaart heb je zo gemaakt, Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie kaart! En dat Halloween spreekt toch ook ter verbeelding met die kids he?! Lekker griezelen ;o)

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf is je kaart, heb hem even vergroot om beter te kunnen zien. Dank je wel voor het meedoen met DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Daphne
    Wat is dit een leuk model easel kaart en hij is echt prachtig, heel leuk hoe je het uiltje en de achtergrond gemaakt hebt.
    Ik ben ook dol op de herfst met die mooie warme kleuren en geuren, het is dan ook altijd fijn thuiskomen waar het lekker warm is en met de kaarsjes weer aan.....ik geniet ervan.
    Je dochter zal vast weer enorm genieten van het Halloween feest in jullie dorp en wie weet wint ze weer!
    Bedankt voor je deelname bij Scr@p-Cards.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is alweer een mooie kaart geworden. En dat zelf kleuren, stempelen en uitknippen, dat ga ik ook eens doen. Wat betreft de herfst en winter, die mogen ze van mij afschaffen. lol.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik ben ook dol op de herfst en op jouw kaart, wat een gave!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi Daphne,
    wat een prachtkaart daar zal je dochter toch wel super blij mee zijn !
    Wat een schitterende kleurtjes heb je gebruikt zo geïnspireerd door de natuur!
    Ik vind eigenlijk alle seizoenen erg mooi, met een lichte voorkeur naar de Lente, nu weer lekker binnen zijn vind ik toch ook wel prettig en rustig...
    Je gehaakte kleed is supermooi geworden en daar zul je veel plezier aan hebben!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeoeeeeeee, I like this! Wat een leuk model ook. Dat moet ik onthouden... Eens uitzoeken hoe je dat maakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke herfstige kaart heb je gemaakt. Gezellig dat je meedoet bij AnMaCreatief.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen