dinsdag 15 mei 2018

Kaart met verhaal #2

Bedankt voor de lieve reacties op mijn vorige bericht.
Voor de Nicht van de familie wilde ik ook een kaart maken.
Om haar te bedanken voor de bijzondere tijd die wij samen hebben doorgebracht.
Ik kende haar niet goed, maar in die laatste dagen is er een bijzondere vriendschap tussen ons ontstaan.
Voor haar maakte ik ook een kaart met een  vogel, omdat juist die vogels voor een bijzonder mooi moment zorgden op die ochtend:
 De achtergrond maakte ik met distress inkt, heel voorzichtig met een sponsje en licht blauw over wit papier wrijven.
Zo kreeg ik een mooie lucht.
De zon maakte ik ook met distress inkt.
Een cirkel uitgesneden, dat op de kaart gelegd en toen met geel de zon gemaakt.
De tak met vogel is een snijmal die ik ooit eens van mijn zoon kreeg, heb ik al zoveel plezier van gehad.
De vogel sneed ik 2 keer uit en plakte de 2de verhoogd op. Zo creëer ik een schaduw. 
De tekst stempel "Bedankt"  spreekt voor zich.
In de kaart schreef ik een persoonlijke boodschap.

Ook deze kaart link ik bij:
DCL: Ze vragen vogels op je kaart.
Ik vind die vogels zo'n mooie betekenis hebben in dit verhaal, dus ik link deze kaart ook weer.

16 opmerkingen:

  1. Mooi Daphne. Heel persoonlijk ook.
    Groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie kaart, Daphne. En dit lieve gebaar wordt ook door haar vast erg gewaardeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook deze kaart is weer mooi. Ik gebruik deze stans ook zeer regelmatig, met vogeltje, zonder vogeltje of juist alleen het vogeltje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en lief van je Daph. Ahhh en ik weet nog precies dat ik samen met Jesse dat vogeltje heb gekocht. Ik vond het toen niet zo geweldig en probeerde hem om te praten maar hij was heel resoluut, dit moest het worden en wat hebben wij beiden al veel plezier gehad van dit vogeltje.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie kaart met die vogel.
    Groetjes, Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder hoe jullie dit zo ervaren hebben Daphne, ondanks het verdriet een mooie herinnering denk ik. Prachtige kaarten heb je gemaakt! Mooi schaduweffect bij het vogeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Daphne
    Ok deze echt mooi en ook weer zo'n speciaal verhaal en een vriendschap erbij!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eenvoud siert deze stijlvolle kaart Daphne ...
    Fijne avond ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook dit is een mooie kaart én een lief gebaar! Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige verhalen bij deze twee kaarten.
    Je hebt zo veel liefde in de kaarten gestopt. Waardevol!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi kaartje met een diepere betekenis. Dat zijn de mooiste vind ik. Het zal vast en zeker gewaardeerd worden door de nicht van je buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb verhaal nr. 1 eerst gelezen en zo naar boven gescrolled en gelezen. Je kaarten zijn prachtig. Ik vind het mooi als er een diepere betekenis achter een kaart schuilt. Jullie hebben uit iets droevigs iets moois kunnen halen om te herinneren.

    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook al zo mooi! Bedankt voor het meedoen met de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk om met de vogel diepte te creeeren. Super gedaan.
    Bedankt voor je deelname bij de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen